Morgonqvisten.blogg.se

Det är inte lätt detta

Publicerad 2015-09-01 21:58:26 i Vardagsliv,

Nä, jag tror jag har ungefär tjugo miljoner projekt på gång just nu. Som ni märkt har det bland annat inte blivit många delade artiklar på sistone, det är mest för att jag inaktiverat min facebook där jag följde de flesta eko - relaterade sidor och hittar 90% av alla mina länkar. Just nu är det inte aktuellt att starta upp min fb så det blir att surfa runt lite efter andra hemsidor istället om jag ska hitta bra artiklar :)
 
     Några av alla dessa miljontals projekt som också har påverkat mitt vardagliga bloggande är min fotohemsida som FORTFARANDE efter snart ett år inte är klar! Men snart så, jag har börjat matat den med lite nya bilder och skissar på undersidorna. Sen stressar jag lite med min andra blogg som är lite mer konstinriktad, eller som jag i alla fall ska använda som något slags nätgalleri, än denhär bloggen, för tanken är att jag ska börja lite smått med tecknandet och målandet igen. Jag är dock inte riiiktigt nöjd med utseendet ännu på den, så det blir att fortsätta testa mig fram med bloggbyggandet. Även denhär huvudbloggen har lite småpyssel kvar ;)
 
Slutpratat om de digitala projekten! Igår var jag på yoga för första gången på mer än ett halvår! När jag jobbade skift kunde jag klämma in yoga flera gånger i veckan men nu när jag jobbar på plantskola så är det lite andra tider och då har det inte passat in. men denhär terminen ska jag få gå en kvart tidigare på måndagar och börja en kvart tidigare på morgonen så jag hinner åka till yogan. Det var BEHÖVLIGT ska ni veta! Alla muskler som inte blivit "yogade" på riktigt på evigheter som skreeek av stelhet när vi positionerade oss. Jisses vad skönt att äntligen få börja igen! Både för min fysiska och psykiska hälsa.

Idag har jag fixat lite bland sticklingarna på mammas balkong (många plantor av dessa som egentligen inte ska fungera att göra sticklingar av på dethär viset, men man måste testa sig fram ju, jag förlorar nog inget på det, och någon ska väl ta sig och bli en planta hoppas jag ;) ), sen åkte jag hem till en tokig katt, lagade bönpasta med fräst morot och paprika, toppat med solrosfrön och hemmagjord chutney på gröna tomater. Fantastiskt gott! Chutneyn gjorde jag på de gröna tomaterna som de skulle göra sig av med på plantskolan efter ->dethär<- receptet, paprikan och moroten var lite skrumpna men inte dåliga på något vis så de fick åka med och bönpastan av svarta bönor köpte jag från en naturkostbutik där jag träffade en gammal kollega från skolfotojobbet :D Och nu sitter jag här lite vardagsfin i tights och en gammal gammal klänning från Indiska. Jag har varit själv hemma hela kvällen, och för första gången på evigheter har det faktiskt varit lite läskigt (konstigt, jag har aldrig haft problem med det innan) men nu hör jag att folket har kommit hem igen därnere så nu känner jag mig lite tryggare. Gonatt!!
 
Solnedgång hemma hos far vid åkern straxt brevid huset
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Jag tycker om att fotografera, hästar, påta i trädgården och brinner för miljöfrågor.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela