Morgonqvisten.blogg.se

En morgon i min systers trädgård

Publicerad 2019-06-03 09:18:44 i Vardagsliv,

Nu blommar det. Ja verkligen, nu blommar det. Nävor, nepeta och iris, lägg märke till det lilla vildbiet i nävans blomma.
 
 
'Denhär tulpanen har jag inte sett innan! Det är ingenting jag har köpt!' Sa min syster. Antingen har det blivit en form av frösådd mellan de andra tulpanerna i rabatten, någon lök har muterat eller så han någon annan smusslat ner en lök i hemlighet. Men vi vill gärna tro att det är en frösådd, så vi döpte den nya löken till 'Little Lady Annie' ;)
 
 
Fantastiskt stora rabarberblad just nu!
 
Min syster hade även fått en planta av en äldre herre från sitt jobb och är övertygade om att det är en kronärtskocka... Jag är mycket tveksam 😅 Ulltistel gissar jag på, inte helt långt ifrån kronärtskocka när man tänker efter.
 
 
Och så skulle jag äntligen plantera om min frösådda pelargon igår. Norpad från en mårbacka, antagligen korsad med nån zonalpelargon i växthuset. Jag har väntat 2 år på att den ska blomma...
 
 
Och så äntligen blommade den! När jag hade planerat att klippa ner den och plantera om den så bestämmer den sig för att blomma! Så söt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Annie

Jag tycker om att fotografera, hästar, påta i trädgården och brinner för miljöfrågor.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela